Publicat la: 17.02.2023

Protectia betonului la infrastructura pasaj rutier municipiul Craiova


Spre sfarsitul anului 2022, unul din pasajele rutiere din municipiul Craiova a intrat in reabilitare. Lucrarile sunt contractate de firma locala Domarcons SRL, cu experienta mare in lucrari de drumuri si poduri in judetul Dolj si nu numai. Asupra pasajului reparatiile sunt capitale, iar acestea vor contina si se vor finaliza in cursul anului acesta.

Revenind la inceperea lucrarilor, Solaron in calitatea sa de subatreprenor de specialitate participa si in cadrul acestui proiect cu lucrarile de pregatirea a suprafetelor de beton, reparatii locale betoane degradate, precum si protectia anticoroziva a betonului.

La solicitarea administratiei locale a municipiului Craiova, pana la inceperea perioadei reci s-a dorit pregatirea, repararea si protejarea anticoroziva a unei pile din totalul celor 3 ale pasajului.

Astfel Solaron Construct si-a preluat rolul sau in acest proiect si a raspuns, ca de fiecare data, prompt solicitarilor. Ni s-a comunicat planul de interventie al constructorului si  faptul ca interventiile la calea de rulare, respectiv reparatia hidroizolatiei caii de rulare se va face in 2023, odata ce vremea va permite, motiv pentru care am cautat ca aceste reparatii programate pentru anul 2022 sa le executam in conditii atmosferice prielnice si la timpul stabilit.

Asa cum procedam de fiecare data, structurile de beton le curatam cel mai eficient prin procedeul de hidrosablare la presiunea de 500 bari si un debit mare, de 1680 lt/h. Rezultatul hidrosablarii este obtinerea unui beton curatat de praf si impuritati, sanatos, cu parti neaderente si/sau diverse acoperiri indepartate. In cazul pilei reparate, suplimentar a fost nevoie sa indepartam complet vopsea epoxidica de pe colanele pilei pentru a obtine un beton curatat corespunzator. Avantajul mare pe care il are hidrosablarea este ca intr-un timp scurt se obtine un beton gata de reparatie si toate defectele betonului (fisuri, crapaturi, beton de acoperire al armaturilor desprins, segregari, caverne, etc ) sunt evidentiate.

Imediat s-a trecut la reparatiile locale si la nivelarea betonului existent pentru a reconstitui sectiunea betoanelor. Coloanele pilei au avut nevoie de reparatii mai consistente, una dintre acestea avand stratul de acoperire cu beton indepartat pe cca. 40% din suprafata. Reparatiile locale s-au facut cu sistemul umed pe umed EuroCret. EuroCret MKH s-a aplicat ca pasivant peste armatura expusa, in doua straturi, iar la cateva ora aplicat ca amorsa peste intreaga suprafata a zonei de reparat. Imediat peste amorsa EuroCret MKH inca umeda, s-a aplicat mortarul de reparatii armat dispers cu fibre EuroCret 20HD (in sistem umed pe umed) la grosimea corespunzatoare de cca. 4-5 cm, astfel incat s-a recontituit geometria coloanelor.

Mai departe, nivelarea diferetelor mari de nivel din turnarile initiale ale betonului existent s-a facut manual prin umplere si spacluire cu masa de spaclu EuroCret Unispachtel.

Protectia anticoroziva a intregii pile cu masa de spaclu EuroCret Unispachtel s-a aplicat prin torcretare umeda fina, in dublu strat cu utilajul Stobot 406S. Acest utilaj este unul de mare productivitate, usor de utilizat in acelasi timp si avand capacitatea de a asterne uniform un strat de mortar de oridinul milimetrilor. De regula, protectia anticoroziva cu EuroCret Unispachtel rezulta in cca. 4-5mm pentru cele doua straturi, insa consumul este influentat de gradul de planeitate al suprafetei intiale.

Lucrarile vor continua in 2023 cu restul elementelor de infrastructura, incluziv culei, dar si intradosul fasiilor de grinzi  ale tablierului, imediat ce vremea o va permite iar lucrarile nu sunt influentate semnificativ de apa din precipitatii infiltrata dinspre partea carosabila.